(Σ’ έναν διαβασμένο ορθόδοξο, που ρωτά γιατί
η ορθοδοξία δεν έχει τον δικό της πάπα)
Μα έχει. Η
ορθοδοξία έχει τον πάπα της, παλαιότερο απ’ όλους τους πάπες και πατριάρχες
στον κόσμο. Τον είχε από την αρχή και θα τον έχει μέχρι το τέλος των αιώνων.
Είναι ο ίδιος πάπας τον οποίο επικαλέστηκαν και όλοι οι απόστολοι του Χριστού.
Το Άγιο Πνεύμα, το Πνεύμα της Σοφίας και του Νου, το Πνεύμα Παραμυθίας και
Δύναμης του Θεού. Αυτός είναι ο πραγματικός πάπας της Εκκλησίας του Χριστού
ανέκαθεν και για πάντα, χωρίς μεταβολές και αλλαγές, χωρίς προκατόχους και
διαδόχους.
Και για το ότι οι απόστολοι επικαλούνται το
Άγιο Πνεύμα ως τον δικό τους κορυφαίο και πάπα, ευτυχώς υπάρχει γραπτό
ντοκουμέντο γραμμένο από τα χέρια τους. Στην πρώτη σύναξή τους στα Ιεροσόλυμα
οι απόστολοι έγραψαν αυτές τις σημαντικές λέξεις: «Έδοξε γαρ τω Αγίω Πνεύματι
και ημίν (Πραξ. 15, 28) ότι έτσι και έτσι θα γίνει. Είναι οφθαλμοφανές ότι οι
απόστολοι έθεταν το Άγιο Πνεύμα μπροστά και πάνω από τους εαυτούς τους. Πριν
από κάθε τους σύναξη προσεύχονταν σ’
Αυτό. Το επικαλούνταν και υποτάσσονταν σ’ αυτό χωρίς όρους. Μήπως και μέχρι
σήμερα οι ηγέτες της Εκκλησίας έτσι δεν κάνουν; Οπουδήποτε συναθροίζονται πρώτα
θυμούνται τον αλάθητο πάπα τους, το Άγιο Πνεύμα. Αυτό επικαλούνται με φόβο και
δέος πριν την αρχή κάθε εργασίας.
Αλλά όχι
μόνον οι ηγέτες της Εκκλησίας αλλά και οι ηγέτες του κράτους στις ορθόδοξες
χώρες, οι εκπρόσψποι των μονών και του λαού ανέκαθεν, πρωτίστως, επικαλούντο το
Άγιο Πνεύμα και μετά ξεκινούσαν τις εργασίες της συνόδου ή της βουλής. Αυτό
έκαναν και κάνουν και οι διευθυντές των σχολείων. Γνωρίζετε ότι πριν την έναρξη
των σχολικών μαθημάτων προσεύχονται μαζί με τους μαθητές τους επικαλούμενοι το
Άγιο Πνεύμα. Και το Πανάγαθο, Παντοδύναμο και Πάνσοφο Άγιο Πνεύμα όλους τους
καθοδηγεί, όλους τους ενδυναμώνει, όλους τους εμπνέει: και την Εκκλησία και το
κράτος και την παιδεία. Και κυριαρχεί σε όλους και σε όλα όχι με τη βία όπως οι
επίγειοι δικτάτορες αλλά ως ο πατέρας της σοφίας και της αγάπης.
Γνωρίζετε ότι
η λέξη «πάπας» προέρχεται από την ελληνική λέξη «πατέρας». Ως εκ τούτου η
πρωταρχική, ιστορική και ηθική σημασία του Αγίου Πνεύματος είναι ότι είναι
πατέρας μας, ο δικός μας πάπας.
Και για ποιο
λόγο θα έπρεπε η ορθόδοξη Εκκλησίανα έχει έναν άλλο πατέρα ή πάπα; Μήπως δεν
μας προιδέασε και ο ίδιος ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός να φυλαγόμαστε από τον
επίγειο πάπα, δήθεν πατέρα; Πριν από είκοσι αιώνες μας έδωσε την εντολή «και
πατέρα μη καλέσητε υμών επί της γης∙ εις γαρ εστιν ο πατήρ υμών, ο εν τοις
ουρανοίς» (Ματθ. 23, 9).
Ειρήνη
και υγεία από τον Θεό
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Δρόμος δίχως Θεό δεν αντέχεται»
Ιεραποστολικές Επιστολές Α΄, Εκδόσεις Εν Πλω, Σελ. 116-118
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου