Δόξα τω Θεώ, πάντων ένεκεν. - Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2016

Νηστεύω γιατί είμαι ερωτευμένος

Ανοίγει το Στάδιο των Αρετών, αγαπητοί μου αδελφοί και η Αγία μας Εκκλησία καλεί όποιον θέλει να αγωνισθεί σε αυτό. Με ποιο τρόπο; Μέσω του αγώνος της νηστείας. Μέσω της κοινής αφαιρετικής τράπεζας των Ορθοδόξων Χριστιανών, η οποία μας προετοιμάζει ψυχή τε και σώματι να υποδεχθούμε και να εορτάσουμε φαιδρώς την ζωοποιό του Χριστού Ανάσταση.
 
Ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος δίνοντας τον ορισμό της αρετής λέγει πως αυτή είναι: "έργον προς Θεόν εν προαιρέσει". Βλέπουμε επομένως πως και η νηστεία είναι αρετή και μάλιστα η πύλη δια της οποίας οδηγούμαστε στα ύψη των υπολοίπων αρετών. Είναι έργο επειδή χρειάζεται η καταβολή κόπου. Γίνεται προς δόξα Θεού και όχι προς δόξα και καύχηση του εαυτού μας. Τέλος γίνεται με την δική μας προαίρεση ως πράξη ελευθερίας που γεννάται στην καρδιά του ανθρώπου. Απαραίτητες είναι λοιπόν και οι τρεις αυτές προϋποθέσεις για να θεωρηθεί όχι μόνο η νηστεία αλλά και κάθε ανθρώπινο έργο αρετή.
 
Η νηστεία αποτελεί εντολή του Θεού από τότε που ο άνθρωπος βρισκόταν ακόμη στον Παράδεισο. Είναι δηλαδή συνομήλικη με τον άνθρωπο όπως θα μας πει ο Ουρανοφάντωρ Βασίλειος. Η παρακοή όμως αυτής της εντολή οδήγησε στην έξωση από τον κήπο της Εδέμ. Για αυτό λοιπόν την Κυριακή προ της ενάρξεως της Μεγάλης τεσσαρακοστής ενθυμούμαστε για ποιο λόγο ακολουθεί το σχέδιο της θείας Οικονομίας του Θεού. Η μη τήρηση της νηστείας μας οδήγησε έξωθεν του Παραδείσου και τώρα ο αγώνας της εγκρατείας μας οδηγεί στον Αναστάντα Θεόν, ο οποίος ξανά μας δίνει τη δυνατότητα της επιστροφής σε Αυτόν.
 
Και αν σε ρωτήσει κάποιος: «γιατί νηστεύεις;» Η απάντηση είναι μια και απλή: «Γιατί είμαι ερωτευμένος!» Ο θείος έρως της Αγίας μας Εκκλησίας προς τον Νυμφίο Της είναι ο λόγος για τον οποίο εγκρατεύεται εν αναμονή της άφιξης Του. Προετοιμάζει το σώμα Της για την έλευση Αυτού, ο οποίος για Αυτήν σταυρώθηκε και αναστήθηκε δείχνοντας Της την Οδό της Σωτηρίας.
 
Αγαπητοί, σε καμία περίπτωση η νηστεία δεν είναι σωματοκτόνος αλλά παθοκτόνος. Έρχεται για να κάνει τον άνθρωπο να υπερβεί κάθε τι που τον κρατά φυλακισμένο στις επίγειες απολαύσεις. Είναι όντως μια υπέρβαση που καλούμαστε να κάνουμε, να νικήσουμε την επιθυμία του εγώ μας και να δούμε ποιος είναι ο προορισμός για τον οποίο πλαστήκαμε!
 
Καλή και ευλογημένη Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή! Καλή δύναμη!
 
Σελίμος Β. Παναγιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου