Δόξα τω Θεώ, πάντων ένεκεν. - Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος

Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ: Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΜΑΣ!


 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

 

Εν Πειραιεί τη 19η  Οκτωβρίου  2017

 

ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ: Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΜΑΣ!

                           

Προφανώς μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις κατά της Εκκλησίας μας, του ισχύοντος Συντάγματος της χώρας μας και του Ελληνικού λαού είναι η επιχειρούμενη από την κυβέρνηση μετάλλαξη του μαθήματος των Θρησκευτικών, από μάθημα με σαφώς Ορθόδοξο χαρακτήρα και προσανατολισμό, σε μάθημα θρησκειολογικό. Κι’ αυτό σε πείσμα της πλειοψηφίας των ελλήνων πολιτών, οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως Ορθόδοξοι χριστιανοί, πληρώνουν φόρους, προκειμένου η Πολιτεία να εκπληρώσει την εκπαιδευτική της αποστολή και ως εκ τούτου έχουν την απαίτηση να διδάσκονται τα παιδιά τους, κατά κύριο λόγο τις βασικές διδασκαλίες της Ορθοδόξου πίστεως και δευτερευόντως, να πληροφορούνται για τη διδασκαλία των άλλων θρησκειών, πάντοτε υπό το πρίσμα της αληθινής και σώζουσας Ορθοδόξου πίστεως.

 Δυστυχώς η σημερινή συγκυβέρνηση αριστεράς και δεξιάς, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, περιφρονώντας τις θέσεις της διοικούσης Εκκλησίας και την ελληνορθόδοξη παράδοση αυτού του τόπου και καταπατώντας το Σύνταγμα, τον ισχύοντα εκπαιδευτικό νόμο, την ελληνική νομολογία και το ευρωπαϊκό δίκαιο, όπως θα δούμε παρά κάτω, εισήγαγε και επέβαλε για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής παιδείας, νέα προγράμματα σπουδών για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα οποία καθιερώνεται ένα νέο θρησκειολογικό μοντέλο του μαθήματος των θρησκευτικών. Όπως πολύ εύστοχα παρατηρεί ο Καθηγητής της Χριστιανικής Παιδαγωγικής στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. κ. Ηρακλής Ρεράκης σε πρόσφατο δημοσίευμά του (13.10.2017 ιστολόγια Ακτίνες, Θρησκευτικά κ.α.), οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προχωρούν στη μετάλλαξη του μαθήματος με βάση, όχι παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά αναχρονιστικές ιδεοληψίες, που είναι αντίθετες με τον ελληνορθόδοξο πολιτισμό μας. Με το πρόσχημα ότι οι μαθητές δεν θα πρέπει να έχουν δήθεν μονομερείς γνώσεις, διδασκόμενοι αποκλειστικά την Ορθοδοξία, επιστρέφουν την ελληνική παιδεία 2000 χρόνια πίσω, στην εποχή του πανθεϊστικού συγκρητισμού των Ρωμαίων, επιβάλλοντας στους μαθητές από την ηλικία των 8-9 ετών να διδάσκονται παράλληλα στις πλείστες διδακτικές ενότητες, όλες μαζί τις θρησκείες. Μ’ αυτή την μεθόδευση παραμερίζουν την Ορθόδοξη παράδοση, ως κύρια και βασική διδασκαλία των Θρησκευτικών και επιβάλλουν μια ανάμεικτη διδασκαλία, που πολτοποιεί και εξισώνει την πίστη τους με την πίστη των θρησκειών του κόσμου. Διότι, είναι βέβαιο, από παιδαγωγικής πλευράς, ότι μια τέτοια μεικτή και πολυθρησκειακή διδασκαλία, αποτελούμενη από πολλές ισόκυρες και ισοδύναμες θρησκευτικές πίστεις, σηματοδοτεί στη συνείδηση των μικρών παιδιών, μια διδασκαλία, που σκοπό έχει να καλλιεργήσει στις άγουρες ψυχές τους, μιας πολλαπλή και ποικίλη θρησκευτική συνείδηση, ταυτότητα και πίστη, αντίθετη με την Ορθόδοξη πίστη στον Ένα και μοναδικό Τριαδικό Θεό.

  Δυστυχώς, αυτό, που με αγανάκτηση, αντικρίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς, διαβάζοντας τα αναχρονιστικά πολυθρησκειακά βιβλία που εφηύρε, ενέκρινε και επιβάλλει για διδασκαλία το Υπουργείο Παιδείας είναι ένας ενιαίος διδακτικός κορμός, που τον ονομάζουν «κόσμο της θρησκείας», με πολλούς κλάδους πίστεων και Θεών, (θεωρία των κλάδων), και επομένως, μια διδασκαλία πανθεϊσμού και πανθρησκείας, που περιφρονεί και μηδενίζει την Ορθόδοξη πίστη των παιδιών τους στον ένα μοναδικό Τριαδικό Θεό, γεμίζει τον πνευματικό τους κόσμο με σύγχυση και τα καθοδηγεί στον μηδενισμό και την αθεΐα.

  Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, με αγανάκτηση διαμαρτύρεται και απευθύνεται στον Υπουργό Παιδείας, ζητώντας του να απολογηθεί υπεύθυνα στους γονείς και σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό, διότι εφαρμόζει και επιβάλλει ένα πρωτόγνωρο, αντιπαιδαγωγικό και μη Ορθόδοξο μάθημα Θρησκευτικών, προκαλώντας «τη συνείδηση των ορθοδόξων γονέων, οι οποίοι, ως μέλη της επικρατούσας στη χώρα μας Ορθόδοξης Εκκλησίας, γνωρίζουν καλώς ότι η Ορθόδοξη Πίστη ορίζει σαφώς το περιεχόμενό της και κάθε τι αλλότριο αυτής της πίστης, είναι αντίθετο με την πίστη των παιδιών τους, διότι, ιδιαίτερα για την ηλικία και την κρίση που διαθέτουν, εγκυμονεί τον κίνδυνο άρνησης της οικείας πίστεως και προσχώρησης σε άλλη δοξασία».

  Οι γονείς των μαθητών επίσης, διαβάζοντας αυτά τα βιβλία – φακέλους, που εξέδωσε και χορήγησε στα παιδιά τους το Υπουργείο Παιδείας, αποφάσισαν να τα επιστρέψουν στο Υπουργείο, διαμαρτυρόμενοι έντονα, με επιστολή τους προς τον Υπουργό Παιδείας, διότι θεωρούν ότι «με τα παρόντα βιβλία θρησκευτικών δεν μαθαίνουν οι μαθητές ούτε τα στοιχειώδη για την ορθόδοξη χριστιανική ζωή.Αντίθετα, μάλιστα, παρέχεται με αυτά πληθώρα υλικού, που αφορά σε άλλες θρησκείες και δόγματα και επιφέρουν γνωσιολογική σύγχυση στους μαθητές, καθώς δεν εμβαθύνουν και δεν εμπνέουν προς την Ορθόδοξη Πίστη. Κρίνονται λοιπόν ανεπαρκή και ακατάλληλα προς την επίτευξη της νόμιμης αποστολής τους».

Σημειώνουν επίσης, ότι «σε αυτά παρουσιάζονται μονόπλευρα θρησκείες ή θρησκευτικές ομάδες, αποκρύπτοντας επιμελημένα διδασκαλίες τους, που ωθούν σε φανατισμό, ρατσισμό και μίσος και έρχονται σε αντίθεση με τα χρηστά ήθη μας και τον πολιτισμό μας». Επισημαίνουν, ακόμη, «την άνιση μεταχείριση των Ορθοδόξων Χριστιανών, σε σχέση με τις άλλες θρησκευτικές κοινότητες στη Ελλάδα, όπως των μουσουλμάνων, καθολικών και ιουδαίων Ελλήνων πολιτών, που έχουν την ευχέρεια, βάσει των νόμων 4235/2014, άρθρο 68 και 4386/2016, άρθρο 55, να επιλέγουν τα θρησκευτικά τους εγχειρίδια για την ομολογιακή διδασκαλία τους στα σχολεία, τακτική που αντίκειται στην Αρχή της Ισότητας, κατά το άρθρο 4, παρ.1 του Συντάγματος».

Καταλήγοντας, επικαλούνται την «Ευρωπαϊκή Σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου, που ορίζει ρητά ότι κάθε Κράτος οφείλει να παρέχει στους μαθητές του παιδεία σύμφωνη με τις θρησκευτικές -φιλοσοφικές πεποιθήσεις των γονέων τους». Υπογραμμίζουν επίσης ότι επικροτούν και στηρίζουν «την επιστροφή των ακατάλληλων και παράνομων φακέλων μαθητών στο Υπουργείο», ζητώντας, ταυτόχρονα, «την απόσυρσή τους από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και την επιστροφή στην διδασκαλία των παλαιών θρησκευτικών εγχειριδίων, δοκιμασμένων και αποδεκτών από τους Ορθοδόξους Χριστιανούς».

   Άξια πολλής προσοχής είναι και τα όσα δήλωσε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας σε πρόσφατη ραδιοφωνική εκπομπή, (Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017, στον Ρ/Σ Alpha 98.9 και την εκπομπή «Καλή Παρέα» του Δημήτρη Αλφιέρη). Μεταξύ των άλλων, χαρακτήρισε το μάθημα των Θρησκευτικών ως «μια θρησκειολογική σούπα», προκειμένου «να επιτευχθεί ο συγκρητισμός και τελικά η αθεΐα των παιδιών. Αυτός είναι ο στόχος και για αυτόν ακριβώς το λόγο πολύ σωστά και πολύ ορθά η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται και προτρέπει τους γονείς να δηλώσουν ότι δεν επιθυμούν τα παιδιά τους να εμπλακούν σε μία τέτοια θρησκειολογική σύγχυση που τελικό στόχο έχει την απαξίωση της Θεολογίας και του Θρησκευτικού συναισθήματος. Αυτό άλλωστε γράφει ο Μακαριώτατος στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό κ. Τσίπρα. Δυστυχώς ο διάλογος Εκκλησίας και Πολιτείας δεν είχε ουσιαστικό περιεχόμενο, δεν ξεκίνησε από μηδενική βάση». Και κατέληξε: «Έχουμε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αναμένουμε από μέρα σε μέρα την έκδοση της αποφάσεως, που θέλω να πιστεύω ότι θα δικαιώνει την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και τους Ορθόδοξους γονείς στη χώρα μας, οι οποίοι υφίστανται με τον τρόπο αυτό και το μάθημα αυτό όπως διδάσκεται πλέον, δυσμενέστατη διάκριση μεταξύ των άλλων θρησκευτικών κοινοτήτων της χώρας, οι οποίες έχουν καλύτερη μεταχείριση» (Ιστολ. Ακτίνες)!

 Πιστεύουμε ότι ο Σεβασμιώτατος έχει απόλυτο δίκαιο. Ο πανθρησκειακός προσανατολισμός της κυβέρνησης, η οποία εκφράζει το «πνεύμα» της «Νέας Εποχής» και της «Νέας Τάξεως Πραγμάτων» είναι εμφανής. Τα νέα διδακτικά βιβλία έχουν ξεκάθαρο συγκρητιστικό περιεχόμενο. Τα παιδιά είναι αναγκασμένα να προσλαμβάνουν στοιχεία από διαφορετικές θρησκευτικές πίστεις, ως δήθεν ισότιμες με την χριστιανική διδασκαλία. Το αποτέλεσμα είναι να μυούνται στον θρησκευτικό συγκρητισμό και να αμβλύνεται η Ορθόδοξη πίστη τους. Θα μεγαλώσουν με αυτές τις συγκεχυμένες θρησκευτικές αρχές και όταν θα αποκτήσουν κρίση, θα τις αρνηθούν και θα καταλήξουν στην αθεΐα. Αυτό επιζητούν οι ιθύνοντας του σύγχρονου πανθρησκειακού οράματος. Να μυούνται οι μαθητές, οι αυριανοί πολίτες, σ’ αυτό το «πνεύμα», της θρησκευτικής ομοιομορφίας, η οποία θα οδηγήσει την ανθρωπότητα στην αποδοχή της εφιαλτικής πανθρησκείας, η οποία για τους Πατέρες της Εκκλησίας μας  και για σύγχρονους φωτισμένους Γέροντες, στοχαστές και μελετητές, θα είναι η θρησκεία του Αντιχρίστου, στην οποία θα αντικατασταθεί η λατρεία του αληθινού Θεού, με τη λατρεία του μεγάλου ανόμου και εν τέλει με τη λατρεία του Σατανά! Οι θρησκείες του κόσμου είναι ατελή ανθρώπινα κατασκευάσματα, μέσω των οποίων, δεν λατρεύεται ο αληθινός Θεός, αλλά ο Σατανάς, καθ’ ότι «πάντες οι θεοί των εθνών (είναι) δαιμόνια» (Ψαλμ.95,5), κατά τον θεόπνευστο Ψαλμωδό.

  Περαίνοντας εκφράζουμε την βαθειά ανησυχία μας για το μέλλον της ορθοδόξου αγωγής στα σχολεία μας και κατ’ επέκταση της πατρίδος μας. Οι σημερινή πολιτική ηγεσία της χώρας μας γνωρίζει την ακατάλυτη δύναμη της Ορθοδοξίας μας και γι’ αυτό επιχειρεί να απομακρύνει τη νεολαία από αυτή. Ζήλωσε τις αντιθρησκευτικές και απάνθρωπες μεθόδους των πάλαι ποτέ διαλαμψάντων κομμουνιστικών καθεστώτων του περασμένου αιώνα, τα οποία είχαν ποινικοποιήσει την θρησκευτική διαπαιδαγώγηση. Όμως οι καιροί άλλαξαν, δυστυχώς, για τους αμετανόητους αθέους μαρξιστές, και δεν «τους παίρνει» πια να ασκήσουν βία και ποινικές διώξεις κατά του πιστού λαού του Θεού. Αυτό που μπορούν να κάμουν είναι η μετάλλαξη του μαθήματος των Θρησκευτικών. Η αιματοβαμμένη από το αίμα χιλιάδων αγίων και ηρώων χώρα μας, οι οποίοι θυσιάστηκαν για «του Χριστού την πίστη την Αγία και της Πατρίδος την ελευθερία», αποχριστιανοποιείται με ραγδαίους ρυθμούς, ακολουθώντας κατά πόδας την αποστατημένη Ευρώπη. Χάνουμε την ταυτότητά μας. Αλλά όπως όταν κάποιο πρόσωπο χάσει το δελτίο της ταυτότητάς του, θεωρείται «άγνωστο» και «χαμένο», έτσι και η Πατρίδα μας, χάνοντας τη δική της ταυτότητα, την Ελληνοορθοδοξία, θα είναι και αυτή «άγνωστη» και «χαμένη», μέσα στον κυκεώνα της παγκοσμιοποίησης, αυτό που θέλουν και επιδιώκουν οι εχθροί της! Το πλήγμα στο μάθημα των Θρησκευτικών είναι καίριο για την απώλεια της ελληνορθόδοξης ταυτότητάς μας και το χειρότερο: για την απώλεια της σωτηρίας μας! Εκκλησιαστική και πνευματική ηγεσία, μοναχισμός, εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς και απλός κόσμος, ας μην επιτρέψουμε να μας αφαιρέσουν την «ταυτότητά» μας! Έχουμε τη δύναμη να το κατορθώσουμε, φθάνει να το αποφασίσουμε! 

 

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου